Tips Irfan Khairi - www.irfankhairi.com

Katakan Tidak.

Sekiranya nawaitu anda betul, jangan takut menyuarakan pendapat anda (tidak kira pada boss, pekerja, kenalan etc). Cuma, anda perlu berikan fakta sokongan. Dan yang penting sekali adalah, sekiranya tidak setuju, berikan alternatif (cara yang betul), dan bukan sekadar mengkritik sahaja.


Kitar Hidup Produk 2 Tahun.

Ianya dikatakan kitar hidup sesuatu produk adalah 2 tahun.

Ya, 2 tahun sahaja!

Sekiranya begitu, bagaimana pula dengan tip Perubahan musim dalam perniagaan yang mengatakan ia biasanya mengambil 3 tahun untuk mendapat keuntungan yang lumayan?

Di sini kita boleh mengambil pelajaran daripada Microsoft dan produk “Windows”. Oleh kerana kitar hidup sesuatu produk adalah 2 tahun (mereka mengetahuinya!), maka, sebab itu Windows keluar dalam beberapa versi… dari Windows 95, Windows 98, Windows 2000, Windows Me, Windows Xp dan kini Windows Vista!

Kitar hidup sesuatu produk adalah 2 tahun secara purata*. Oleh itu, fikirkan bagaimana anda boleh mengubahkan produk anda untuk “refresh” semula kitar hidupnya… untuk berterusan lagi 2 tahun!

*Secara kasar, produk IT/Teknologi seperti Windows, kitar hidup adalah lebih singkat berbanding dengan produk lain.

Selain dari contoh Windows di atas, boleh kah anda namakan contoh produk/jenama lain yang juga memperbaiki kitar hidupnya? (banyak!)

Maklumat lanjut Klik Di Sini


Ubah Hidup Anda Dengan Lebih Pantas.

Ini adalah antara strategi utama saya mencapai jutawan pada usia muda… syukur alhamdlillah…

Satu kebolehan yang anda perlu amalkan untuk mencapai kejayaan dengan cepat adalah kebolehan mengimplementasikan apa yang anda belajar dengan cepat.

Amalkan kebolehan ini. Sekiranya anda pelajari sesuatu yang anda fikir boleh mengubahkan hidup anda, amalkannya secepat mungkin- jangan membuang masa atau tunggu waktu yang sesuai oleh kerana waktu tersebut tidak akan muncul!

Sekiranya anda pelajari sesuatu dari Tip Satu Minit ini, cepat-cepat amalkannya. Sebagai contoh, selepas membaca tip logo, sekiranya anda mempunyai perniagaan dan tidak mempunyai logo, cepat-cepat lakukan sesuatu untuk mendapatkan logo. Sekiranya anda membaca tip mengenai merancang hari esok anda, cepat-cepat lakukannya dan rancang hari esok anda.

Maklumat lanjut Klik Di Sini



Ciptakan Produk Sendiri.

Hari ni saya menjalankan shooting satu product VCD/DVD bersama Nizal Mohammad. Product tersebut bertajuk “OK, Let’s Talk”. Tak dapat pula post gambar hari ini sebab tak bawa camera! :)

Shooting went well. Ini merupakan produk pertama daripada brother Nizal kita; satu ala-ala talk show Nizal bersama saya mengenai Komunikasi & Wang. Agak sukar bagi saya to keep up sebab Nizal sudah profesional bab-bab talk show ni!

Produk tersebut akan di jual dan juga diberi percuma kepada peserta NizalTalk! apabila siap nanti.

Tip hari ini (tip cuti Tahun baru Cina), adalah untuk anda ciptakan produk sendiri! Dengan mencipta produk sendiri, ia akan menjana passive/residual income kepada diri anda. Dalam erti kata lain, kerja satu kali, income akan anda terima sampai bila-bila (selagi produk dijual).

Lebih banyak punca passive income anda, lebih banyak pendapatan anda di masa hadapan!

Seperti Dato Dr Fadzilah Kamsah yang mempunyai banyak produk di pasaran di bawah nama beliau dari buku sehingga kaset/cd/vcd motivasi, sekiranya lebih dari 30 produk kesemuanya, dan setiap satu menjana sekurang-kurangnya RM1,000 sebulan, pendapatan passive/residual di situ sahaja sudah RM30,000 setiap bulan (”contoh je ni… CONTOH!” - bak kata Dato’ :) )

Maklumat lanjut Klik Di Sini


No comments: